четверг, 23 сентября 2010 г.

Сценарії позакласних заходів

Тема:Усі професії потрібні для людей, трударів усі ми поважаєм...
Мета: розширити і поглибити знання дітей про професії людей; розвивати допитливість, творчу фантазію, винахідливість ; дати уявлення про значення праці в людському житті; виховувати любов до художнього слова, повагу до людей праці, працьовитість.
Обладнання: вислови про працю; картки із прислів’ями; малюнки: двох каструль, овочів, фруктів; комп’ютер.
Хід заходу
Учитель
Діти, сьогодні на уроці ми поговоримо про працю, про різноманітні професії. Адже праця – основа життя. Добрі діла прикрашають людину, як сонце красить землю. Краса землі залежить від щоденної копіткої праці кожної людини – жителя цієї землі, а також ставлення до природи, до інших людей, до навколишніх предметів і до самої себе. Від праці сонця і людини землю квітне, а людина стає щасливою, обдарованою. Отже тема нашого виховного заходу Усі професії потрібні для людей, трударів усі ми поважаєм... (Слайд 1)
(Діти грають у рухливі ігри, до них наближається Лінь.)
Лінь
Добрий день, малята! А мене Лінь звати,
Хто зі мною дружить, той живе не тужить.
Можна спати до обіду, а урок списать в сусіда.
Посуд можна вам не мити і до школи не ходити,
І волосся не чесати, і обличчя не вмивати.
Хай працюють мама й тато. На роботу вам начхати.
В ліжечка свої лягайте й спіть швиденько, засинайте!
Лю-лі-люлі, дітки, спіть і нічого не робіть.
В Ледарляндію вас заберу, в павутиння зав'ю-засную.
Ви цей край покинете, в небуття полинете.
(Повільно рухається між дітей, плавно кружляючи та гладячи їх по голівках. Діти присідають, заплющують очі, підкладаючи ручки під щічки. До класу заходить Праця.)
Праця
Що тут відбувається? Чи не Лінь тиняється?
Геть, негіднице-неробо, згинь, як та лиха хвороба!
Діток відпусти скоріше! Йди звідсіль, поки ще дишеш!
Лінь
Та хіба ж я їх тримаю? Он самі вони дрімають.
Ти тут дуже не кричи! В чім моя вина, скажи!
Праця
Ти мене іще й питаєш? А чого ти їх навчаєш?
Лінуватись, спати, грати, цілий день байдикувати?
Кожен зна, що лінь марнує. Тільки праця всіх годує,
Край свій рідний прославляє. Ти ще тут? Чого чекаєш?
Геть! Чому ти не зникаєш? Не втечеш, то буть біді.
Пошкодуєш же тоді!
(До дітей)
Любі дітки, прокидайтесь, чистіть зубки та вмивайтесь,
До роботи час вам братись, в школі старанно навчатись,
Помагати мамі й тату лад навести у кімнаті,
Для кози нарвать травиці, молочка налити киці,
Посадить на клумбі квіти. До роботи, любі діти!
Гляньте, хто це там прямує? Помагайчик чимчикує.
Діти
Добрий день! Де ти бував? Чом до нас ти завітав?
Помагай
Справ завжди багато маю, як й годиться помагаю.
Колисав малу Марічку, бабці наносив водички,
Дідусю Панасу дров я на зиму наколов.
Поливав город з ріки, в полі вибрав огірки.
Маю я ще досить справ, а до вас я завітав,
Щоб малятам розказати, що ганьба байдикувати.
Як матусі ваші й тата треба добре працювати.
Розкажіть мені, малята, ким би ви хотіли стати?
1- а дитина (Слайд 2)
Я б хотів дітей навчати
І читати, і писати,
Рахувати, малювати,
Край свій рідний пізнавати,
Адже вчитель — це чудово,
Стану ним обов'язково.
2- а дитина (Слайд 3)
Ви скажіть мені скоріше,
Що в житті найголовніше?
Щоб зростали всі здорові —
Це хіба не пречудове?
Лікарем я хочу стати,
Щоб хвороби лікувати,
Щоб було здоровим тіло,
Щоб нічого не боліло.
Лікар — гордо це звучить ім'я,
Кращої професії нема.
Праця.
А скажіть-но, любі діти, які інструменти потрібні лікареві в його роботі?
Відповіді дітей.
3- я дитина (Слайд 4)
А я б хотів будівельником стати,
Затишні оселі для всіх будувати.
Школи світлі і гарні,
Кафе, магазини, лікарні,
Басейни, пекарні, вокзали,
Щоб люди мене поважали.
4- а дитина (Слайд 5)
Добре бути лікарем,
Добре бути вчителем,
Вправним будівельником
Добре бути теж.
Та я б хотів у полі
Хліб ростити,
В полі, що розкинулось
За селом без меж.
Засівати ниву ранньою весною,
Виплекати в полі гарний урожай,
Влітку на комбайні збіжжя покосити,
Щоб пишався мною
мій буковинський край.
5- а дитина (Слайд 6)
Пекарем хотіла б стати я,
Як матуся рідная моя.
Разом з сонечком вставати,
Паляниці випікати,
Пишні булочки рум'яні,
Круглі бублики духмяні.
І щоб люди, що їх споживали,
Здоровіші й сильніші ставали. —
6- а дитина (Слайд 7)
А я б кухарем стала,
Всіх людей годувала.
Варениками й борщами,
Котлетами й пиріжками,
Вітамінними салатами
Всіх тоді я пригощатиму,
їжте, люди, на здоров'я,
Бо готую я з любов'ю!
Праця. Щось ми зголодніли. А наваріть-но нам борщику!
Проводиться гра «Варимо борщ».
Двом дівчаткам за бажанням дають вирізані з паперу каструлі, овочі і фрукти потрібно як найшвидше приготувати борщ.
Праця. Молодці, смачного борщу наварили! Добрі з вас кухарі вийдуть!
7- а дитина (Слайд 8)
Щоб морозиво могли ви споживати,
Масло, ряжанку та сир смачний вживати,
Йогурти, кефір, сметану,
Я щодня вставати буду рано.
Буду я корівок доглядати:
Годувати їх та напувати.
Щоб молочна не скінчилася ріка,
Щоб було в країні більше молока.
8 - а дитина (Слайд 9)
Хто із вас чотириногих друзів має?
Котиків, собачок доглядає?
В кого в господарстві є телята,
Кози, кури, вівці, поросята?
Знаю: в кожному дворі
Є вони у нас в селі.
А коли вони недужі,
Шкода нам тваринок дуже.
Тому ветлікарем я хочу стати,
Щоб всім тваринкам хворим помагати.
9- а дитина (Слайд 10)
Ну а я зізнаюсь, діти:
Хочу гарний одяг шити,
Щоб і лікар у лікарні,
Щоб і пекар у пекарні
Гарний завжди вигляд мали.
Пречудове виглядали,
Шити одяг для малят,
І для мам, і для тат.
Як швачкою стану я —
Мрія здійсниться моя.
10- а дитина (Слайд 11)
Хочу я у перукарні
Зачіски робити гарні,
Вам волосся доглядати:
Фарбувати, укладати.
Бо якщо щасливі люди,
Й день новий гарнішим буде.
11- а дитина (Слайд 12)
Я б хотів сади саджати,
Рідну землю прикрашати.
Щоб в моєму у садочку
Все було, як у віночку.
Щоб для Віки та для Сані
Яблучка зросли рум'яні,
Виросли медові грушки
Для Андрійка і Танюшки.
І солодкий виноград —
Для усіх-усіх малят.
12- а дитина (Слайд 13)
Я б хотів авто водити,
Різні вантажі возити:
Овочі смачні та фрукти,
Різні речі та продукти.
Я б машину доглядав
І бензином заправляв,
По шосе вона щоб мчала,
Всі машини обганяла.
13- а дитина (Слайд 14)
Космонавтом мрію стати,
Щоб у космосі літати,
На сучасній на ракеті
Облетіти всі планети,
А іще їх доглядати,
Відкриття нові здійсняти.
Помагай
Професії всі гарні ви назвали,
Я вам бажаю, щоб ви їх обрали.
Усі вони потрібні людям дуже,
Ви ж будьте працьовиті й небайдужі.
Тепер подумайте і скажіть мені скоріше,
Яка із всіх професій головніша?
(Діти висловлюють свої міркування.)
Помагай
Це все так, малята дорогі,
Та скажу вам, любі, по секрету:
Чи діток у школі ви вчите,
Чи нову відкриєте планету,
Чи посадите сади, чи на полях
Ви плекаєте багаті урожаї,—
Всі професії потрібні для людей,
Трударів усі ми поважаєм.
А іще вам хочу нагадать:
Мудрим з нас ніхто не народився,
А сумлінним в школі учнем був
І премудростей професії навчився.
Отже, учень — це найголовніше,
Ви навчайтеся й ростіть скоріше,
Щоб побільше знань міцних надбати,
Щоб пишалась нами Україна-мати.
Праця.
Я вірю, що наші діти сумлінно вчитимуться, і ми з тобою, Помагаю, ще неодноразово почуємо добре слово. Але я дуже люблю людей, які не тільки дружно та старанно працюють, але й уміють цікаво та змістовно відпочивати.
Щоб розум і кмітливість розвивати,
Загадки вам пропоную відгадати. (Слайд 15-28)
Праця. Молодці, діти, бачу, ростете ви розумними та кмітливими на радість своїм батькам та вчителям. А тепер пропоную вам ще поміркувати та з двох половинок прислів'я зібрати, щоб ви такі розумні зростали та мудрість народну завжди шанували. (Слайд 29-33)






Хто не працює,...
...а лінь марнує.
Праця годує,...
...нема плода.
Не відкладай на завтра те,...
...не сиди на печі.
Без труда — ...
...той не їсть.
Хочеш їсти калачі,...
...що можеш зробити сьогодні





Праця. Молодці!
Ми шануєм людей працьовитих,
Що плекають багатий врожай,
Що стрічають світанки у полі,
Славлять рідний буковинський наш край.

Нам, малим, ще рости-підростати,
Щоб міцні здобувати знання,
Щоб професії різні обрати,
Щоб приносити користь щодня.

Комментариев нет:

Отправить комментарий